www.trioda.com

Forum mi艂o艣nik贸w lamp i retro radiotechniki
Teraz jest N, 19 listopada 2017, 07:49


Strefa czasowa: UTC + 1




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 40 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: So, 29 pa藕dziernika 2016, 08:10 
Offline
moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): Pt, 11 kwietnia 2003, 22:47
Posty: 3606
Lokalizacja: Zawiercie
Czo艂em.
elektrit napisa艂(a):
Zachodnie BC148 by艂y w troch臋 innych obudowach.

Zachodnie mia艂y du偶o wi臋ksze obudowy. Jednak kszta艂t wyprowadze艅 i ich rozmieszczenie by艂y identyczne jak w naszych z CEMI.

http://www.radiomuseum.org/images/tubep ... 48a~~1.jpg
http://www.radiomuseum.org/images/tubep ... 48c~~1.jpg

Pozdrawiam
Romek

_________________
伪 尾 危 桅 惟 渭 掳C 卤 鈭 虏 < 鈮 鈮 > ^


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 29 pa藕dziernika 2016, 08:40 
Offline
3125...6249 post贸w
3125...6249 post贸w
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): N, 6 kwietnia 2008, 14:41
Posty: 3562
Lokalizacja: 83-130 Pelplin
Witam

Zastosowanie p艂askiej obudowy typu CE36 z kr贸tkimi wyprowadzeniami dla tranzystor贸w BC147, BF194, itp. mia艂o na celu zmniejszenie kosztu produkcji elementu i skr贸cenie czasu monta偶u do p艂ytki drukowanej.

_________________
Ratujmy stare tranzystory!


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 29 pa藕dziernika 2016, 22:57 
Offline
25...49 post贸w
25...49 post贸w

Do艂膮czy艂(a): Pt, 27 lutego 2015, 22:42
Posty: 40
Taa, szczeg贸lnie, 偶e pod wyprowadzenia tych tranzystor贸w w PCB trzeba by艂o wierci膰 otwory o dwa rozmiary wi臋ksze. 艁adna mi tu oszcz臋dno艣膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 30 pa藕dziernika 2016, 03:04 
Offline
3125...6249 post贸w
3125...6249 post贸w

Do艂膮czy艂(a): Cz, 3 grudnia 2009, 00:01
Posty: 3359
Lokalizacja: Warszawa
Marek 1974 napisa艂(a):
trzeba by艂o wierci膰 otwory o dwa rozmiary wi臋ksze.
Ale za to 艂atwiej by艂o wcelowa膰. :lol:


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 30 pa藕dziernika 2016, 09:28 
Offline
625...1249 post贸w
625...1249 post贸w

Do艂膮czy艂(a): N, 24 stycznia 2010, 11:20
Posty: 927
Lokalizacja: Brzesko-Okocim
Tylko wtedy pu艣膰 艣cie偶k臋 pomi臋dzy dwiema s膮siaduj膮cymi n贸偶kami.

_________________
Poszukuj臋 1R5T.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 30 pa藕dziernika 2016, 19:20 
Offline
3125...6249 post贸w
3125...6249 post贸w

Do艂膮czy艂(a): Pt, 2 grudnia 2005, 20:47
Posty: 4183
Poka偶cie lepiej zdj臋cia co ciekawszych druk贸w z urz膮dze艅 Unitry z tymi tranzystorami. Ciekawe jak tam ch艂opcy pod贸wczas walczyli... :)

_________________
_


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 艢r, 10 maja 2017, 10:12 
Offline
250...374 post贸w
250...374 post贸w

Do艂膮czy艂(a): N, 12 lipca 2015, 16:05
Posty: 305
Marek 1974 napisa艂(a):
Taa, szczeg贸lnie, 偶e pod wyprowadzenia tych tranzystor贸w w PCB trzeba by艂o wierci膰 otwory o dwa rozmiary wi臋ksze. 艁adna mi tu oszcz臋dno艣膰.


Przy laminatach "szklanych" otwor贸w nie wiercono a przet艂aczano. Mia艂em n贸wk臋 p艂ytk臋 drukowan膮 od Meluzyny wykonan膮 w艂膮艣nie t膮 technik膮. Nawet wiercenie- grubsze wiert艂o ta艅sze bo trudnie je z艂ama膰, uchwyt do wiert艂a ta艅szy (materia艂 to piku艣 ale pracoch艂onno艣膰 obr贸bki drobnych element贸w) itd...

TELEWIZOREK52 napisa艂(a):
Marek 1974 napisa艂(a):
trzeba by艂o wierci膰 otwory o dwa rozmiary wi臋ksze.
Ale za to 艂atwiej by艂o wcelowa膰. :lol:

Po cz臋艣ci s艂uszna uwaga. Jednak ta obudowa tranzystora mia艂a inna cech臋. Kszta艂t do艣膰 wymy艣lny tych wyprowadze艅. Te tranzystory si臋 klinowa艂y podczas osadzana na p艂ytce. Nie trzeba by艂o zagina膰 wyprowadze艅 itp. Po obr贸ceni p艂yty przed lutowaniem na fali nie wypada艂y te tranzystory.


elektrit napisa艂(a):
Tylko wtedy pu艣膰 艣cie偶k臋 pomi臋dzy dwiema s膮siaduj膮cymi n贸偶kami.

Nie praktykowano wtedy tego. Precyzja technologii wykonywania PCB dla taniej mas贸wki by艂a naprawd臋 kiepska. Wida膰 to by艂o to po obudowach uk艂ad贸w scalonych gdzie wyginano wyprowadzeni tak 偶e tworzy艂y 4 rz臋dy wyprowadze艅 - wtedy nie by艂o problemu ze 艣cie偶k膮 pomi臋dzy dwoma innymi wyprowadzeniami.
mizerota technologii PCB by艂a na tyle upierdliwa 偶e jednak silono si臋 na uk艂ady hybrydowe grubowarstwowe (w sumie to jak SMD) by zminiaturyzowa膰 urz膮dzenia.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 11 maja 2017, 18:46 
Offline
50...74 posty
50...74 posty

Do艂膮czy艂(a): So, 28 kwietnia 2012, 22:42
Posty: 57
Te BC149 mia艂y blaszki 偶elazne chyba, bo mi transformator贸wka 艂apa艂a je zawsze. Tak偶e oszcz臋dzano zdaje si臋, faktycznie.
Wracaj膮c do tematu n贸偶ek "za d艂ugich" - diody detekcyjne, chyba TG, takie zielone, nie by艂y szklane? Kiedy艣 chyba ukruszy艂em. A te spr臋偶ynki pozwala艂y roz艂adowa膰 napr臋偶enia od temperatury chocia偶by i lutowania.
W latach 80-tych uczono mnie , by zenerkom zostawia膰 n贸偶ki i je wygina膰 w "camela" - ju偶 nie spr臋偶ynka : )

Ciekawy tema od偶y艂

_________________
Mo偶e ma kto艣 zbywaj膮c膮 UF21 - do mojej AGI - sekretarzyk?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 12 maja 2017, 01:48 
Offline
3125...6249 post贸w
3125...6249 post贸w

Do艂膮czy艂(a): Cz, 3 grudnia 2009, 00:01
Posty: 3359
Lokalizacja: Warszawa
czyt napisa艂(a):
diody detekcyjne, chyba TG, takie zielone, nie by艂y szklane?
Je艣li masz na my艣li diody DOG xx to by艂y szklane. Starsze malowane na bia艂o a p贸藕niej na zielono.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 12 maja 2017, 07:35 
Offline
2500...3124 posty
2500...3124 posty

Do艂膮czy艂(a): 艢r, 19 listopada 2008, 15:18
Posty: 2804
Ostatnie wykonania DOG-贸w (w szczeg贸lno艣ci DOG56 bo takie widzia艂em) mia艂y obudowy o zmniejszonych wymiarach, identyczne jak produkowane p贸藕niej AAP1XX, i podobnie jak one przezroczyste.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 40 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 3 go艣ci


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL